• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka 350 eller 500

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Jag hoppas . Nordax kanske är svårt för dom tar väl bisnode också men vi får se :)

Hade tänkt söka denna vecka för jag trodde inkomsten skulle uppdateras på UC men fick besked att de sker i september .. lite drygt. Är så jobbigt att inte veta för man kan inte börja planera . Med samlingslån så löser de sig och jag kan börja amortera ner .. utan samlingslån blir de ett extremt kämpade för att undvika KF samt väldigt fattiga månader komma året .
Har ganska stor skillnad i inkomst så de känns dumt att söka innan den uppdateras trots att man anger vad man tjänar i ansökan.. känns som de blir automatiskt avslag ibland om de inte synkar med upplysningen .
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
589
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Jag hoppas . Nordax kanske är svårt för dom tar väl bisnode också men vi får se :)

Hade tänkt söka denna vecka för jag trodde inkomsten skulle uppdateras på UC men fick besked att de sker i september .. lite drygt. Är så jobbigt att inte veta för man kan inte börja planera . Med samlingslån så löser de sig och jag kan börja amortera ner .. utan samlingslån blir de ett extremt kämpade för att undvika KF samt väldigt fattiga månader komma året .
Har ganska stor skillnad i inkomst så de känns dumt att söka innan den uppdateras trots att man anger vad man tjänar i ansökan.. känns som de blir automatiskt avslag ibland om de inte synkar med upplysningen .
Vänta tills det e uppdaterat o sök sen, som sagt tror det e lugnt:)
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Vänta tills det e uppdaterat o sök sen, som sagt tror det e lugnt:)
Tack de får bli så.. får hoppas UCn håller sig på samma eller tillochmed blir bättre när inkomsten uppdateras och underskottet sänks men man vet ju aldrig med de där .

men till frågan .. tror ni man ska söka på 350 eller 500? Om man söker på 500 och endast får dålig erbjudande från någon enstaka bank . Om man då testar 350 med samma ansökan, kommer erbjudandet på 500 försvinna då eller ligger de kvar ?
För hade ju såklart hellre tagit det än inget alls .
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
589
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Tack de får bli så.. får hoppas UCn håller sig på samma eller tillochmed blir bättre när inkomsten uppdateras och underskottet sänks men man vet ju aldrig med de där .

men till frågan .. tror ni man ska söka på 350 eller 500? Om man söker på 500 och endast får dålig erbjudande från någon enstaka bank . Om man då testar 350 med samma ansökan, kommer erbjudandet på 500 försvinna då eller ligger de kvar ?
För hade ju såklart hellre tagit det än inget alls .
Jag hade sökt på 500 du får erbjudande på det dom kan o vill bevilja dig.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 269
Mottagna reaktioner
856
Poäng
717
Jag undrar också kring vilken summa jag ska söka tänkte vänta tills slutet av augusti då jag väntar ut två förfrågningar
Min inkomst 2021 är 560 000 kr
Mitt underskott 132 000 kr
Synligt på UC 837000
Nu UC 4,9 målet är att komma ner under 4 och förfrågningar kvar 6 st varav två stycken går ut i augusti.
Jag hoppas verkligen få något erbjudande när jag hamnar under 4 i UC och får något
Och tänkte söka 350 000 kr att samla ihop så ska inte öka min skuldbörda
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Jag hade sökt på 500 du får erbjudande på det dom kan o vill bevilja dig.
I mitt fall nyligen så sökte jag 350 utan att få ett enda erbjudande. I samråd med Lendo sänkte vi beloppet till 150 och då fick jag bud och blev beviljad 150,så att dom alltid erbjuder lägre kan man inte alltid lita på dessvärre..
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
I mitt fall nyligen så sökte jag 350 utan att få ett enda erbjudande. I samråd med Lendo sänkte vi beloppet till 150 och då fick jag bud och blev beviljad 150,så att dom alltid erbjuder lägre kan man inte alltid lita på dessvärre..
Nej precis de är det jag är lite orolig för .. skulle ju kunna vara samma med de som erbjuder 350 om man söker på 500.. hmm svårt .
men om man skulle få erbjudande på 500 och de ligger kvar även om man testar 350 också så är de ju ingen fara :)
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
589
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
I mitt fall nyligen så sökte jag 350 utan att få ett enda erbjudande. I samråd med Lendo sänkte vi beloppet till 150 och då fick jag bud och blev beviljad 150,så att dom alltid erbjuder lägre kan man inte alltid lita på dessvärre..
Svårt och veta när jag inte vet hur dina förutsättningar är…men man kan alltid sänka beloppet om man inte får något erbjudande:)
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Svårt och veta när jag inte vet hur dina förutsättningar är…men man kan alltid sänka beloppet om man inte får något erbjudande:)
Mina förutsättningar var inte alltför dåliga men den taxerade inkomsten är lite lägre än den jag har nu så skuldbördan ser ett uns värre ut än den egentligen är, även om den är ganska stor. Det, i kombination med maxade krediter, ställde nog till det även om tjejen jag pratade med på Lendo ställde sig lite frågande och förvånad över varför jag inte fick nåt bud alls på 350.

Det jag menar är bara att om dom alltid erbjuder lägre så borde jag ha fått mitt erbjudande på 150 redan i grundansökan. Fast troligtvis finns det vissa ”digitala” kriterier som sållar automatiskt, t.ex inkomstnivå/belåningsgrad. Min taxerade inkomst är ganska låg (330 och beräknat på den är min belåningsgrad på UC drygt 2x inkomst) så även om jag anger nuvarande inkomst som är ca 2.500:- mer i månaden så blir jag troligtvis bortgallrad per automatik då bankerna ser 330 direkt på kreditupplysningen och därför kommer jag inte vidare till att dom ens vill kolla upp min angivna inkomst manuellt genom lönespecar. Kanske enklare att komma vidare och bli erbjuden lägre belopp direkt på ansökan om man tjänar 5-600k och uppåt. Jag har blivit erbjuden lägre än sökt belopp flera gånger tidigare men denna gången blev jag inte det och därför ville jag bara uppmärksamma TS på att man kanske inte kan vara 100 på det. Denna gången fick jag ringa Lendo och justera ner beloppet på samma ansökan så det löste sig ju ändå..:)

I övrigt var UC-betyget 2,8 och jag sökte samlingslån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp